Julgodis

Eftersom vi åkte 70 mil uppåt i landet för att spendera julen med nära och kära så var det ingen julmat som skulle förberedas. Jag gjorde lite julgodis som vi tog med oss. Det blev fyra olika sorter, rocky road, ischoklad med 70% mörkchoklad, kokosbitar och sist men inte minst choklad- och kokoskaka. Den sistnämnda var huuur god som helst, ska definivit göra om den. Bara chokladkakan var väldigt god och säkerligen ännu godare med glass. Jag gjorde sedan små fina paket med cellofan och knöt röda rosetter, blev väldigt uppskattat!

Efter jag hade stått i köket i flera timmar och tillverkat mitt godis så ser jag ett recept på fudge med skumtomtesmak, jag menar hur gott lät inte det? Efter att jag vänt upp och ner i köket och choklad överallt orkade jag inte göra ännu en sats utan det får jag defintivt testa till nästa år - skumtomte lover som jag är! Recept finns här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0