Cykeltur och loppisfynd

I veckan har jag gjort riktiga loppisfynd, Bra & Beganat här i stan hade nämligen halva priset på allt i deras butik, vilket var uppladdat för att göra riktiga fynd - vilket jag också gjorde. Fyndade ett soffbord för ynka 25 kronor som just nu står och väntar på sin sista strykning färg och sedan är det klart. Hittade även lerkrukor för ingenting och  ljusmanchetter. Tallriken är från Gustavsberg "Paris" och jag skulle vilja ha många fler, riktigt fina! Fyndade även burkarna nedan, som alltid fyller sin funktion. Men mest nöjd är jag över den stora glasburken där det står "4 liter" på. Blir fin att ha ett ljus i eller något annat smått och gott.
 
Förutom att fynda på loppis är det såklart roligt att kika ner i andras varukorgar vad dom har lyckats roffa åt sig. Oftast undrar jag "men vad ska dom ha det där till?"  och tänker ja det finns verkligen någonting för alla och tur att smaken är delad. Men det är just det som är roligt med loppisar att man aldrig vet vad man hittar och att det finns fullt med potential hos gamla grejer.
 
Påväg hem med mina loppisfynd stannade jag och plockade lite blommor. Hittade fina rosa lupiner, och några andra rosa okända blommor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0