Leilas kök

Såg på Leilas hemsida att hon lagt ut bilder på hennes privata kök. Jag får massor av inspiration när jag kollar på bilderna. Jag längtar till den dagen det är dags att bygga sitt eget kök, tänk på roligt att få bestämma och platsbygga allt..precis som man själv vill ha det! Jag skulle utgå från ett klassiskt kök i sekelskiftes stil och som i Leilas kök kan man enkelt byta ut t.ex. en tapet eller måla pärlsponten bakom skåpet om man en dag skulle tröttna på det, och köket får ett nytt utseende.

Vackra skåp och plats för mycket förvaring av fint porslin. Jag föredrar att ha öppna hyllplan framför överskåp eftersom jag tycker att man får mer ”rymd” i köket. Gillar även tapeten, fint med en neutral men ändå något med mönster till alla hennes detaljer. SMEG kylskåpet är en av många saker som står högt upp på önskelistan.

Såå snyggt med marmorskivor! Fina hyllor att visa upp sina samlingar på.

Creme färgat kakel som är satt utan fog.. riktigt snyggt!  Gillar hennes lilla diskho så smart att ha den i anslutning till spisen så att det är lätt att fylla upp vatten när det behövs. Fräscht med oliv-och rosmarinträd på köksbänken.

Leilas kök är verkligen i min smak, dock kanske lite väl mycket saker, jag gillar att kunna gömma saker då för många saker på en hylla ger ett lätt stökigt intryck..men färgerna, hyllplan, vitvaror, kakel och marmorskivorna är något jag kommer att ha i mitt framtida kök. Dock saknar jag en sak i Leilas kök.. var är alla pastellfärger? enligt mig är Leila "pastelldrottningen" eftersom hon har massvis med fina tillbehör i alla möjliga pastellfärger i tvprogrammen, men här har hon sparat in på färgerna minsann.. vilket är lite tråkigt jag hade velat se lite mer färgklickar även om jag älskar vitt och neutralafärger!

Leilas hemsida: http://www.leila.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0